torsdag den 17. april 2014

Hvordan får man mænd til at lytte til klassisk musik

Mænd lytter de til klassisk musik

Har du nogensinde tænkt på, hvordan man får os mænd til at lytte til klassisk musik? Nej det er jo næsten en umulighed, med mindre man er en klassisk belgisk musikfestival og er yderst innovativ i ens markedsføring se blot her, det er OK at blive forarget både på musikken og og på ideen. Jeg synes de tager "pis" på alle de "moderne" musikvideoer......


Hvornår er det for sent at lave reklamer





Pelé kan åbenbart stadig score

Hvem husker ikke den store brasilianske fodboldstjerne Pelé og hans evner på banen. Disse evner er han sikkert faldet af på med alderen, men det er nu ikke de eneste evner han åbenbart har mistet. For i 2002 medvirkede  han i denne Pfizer (viagra) reklame på portugisisk. En stilfuld reklame og glæden vil ingen ende tage da Pelé endelig kommer op i det allerhelligste .... altså stadion. Pfizer og Pelé har stålfast siden 2002 sagt, at disse problemer som Pfizer hjælper på, ikke er Pelé egne. 


Kan man lave en Tuborg Squashh reklame på spansk

Tuborg Squash reklame på spansk

Det er vel for meget at tro, at Pepsi har set de klassiske Jacob & Finn Squash reklamer før de lavede denne reklame på spansk med Fernando Torres, men ligheden er da slående. Reklamen er fra  2010 men det gør den da ikke mindre underholdende i relation til Squash reklamen. Døm selv....

 


Do it for Denmark

Den mest omtalte danske reklame lige nu 

En dansk reklame har fået mediernes bevågenhed i både ind- og udland. Det er Spies Rejsers viral reklame "Do it for Denmark". En reklame der er set af over 6,3 mio mennesker på Youtube og som har fået plads i både Washington Post, The Forbes Magazine og i The Guardian. Medierne er vilde med fakta i reklamen eller vel nærmere manglende fakta i reklamen. Lad nu disse oplysninger være der, uanset om de så er rigtige eller ej, det er vel ikke dem, der gør at reklame får opmærksomhed. Debatten giver da kun reklamen mere opmærksomhed, og egentlig burde Spies vel sende en gratis rejse til disse kværulanter som tak. Husk på vad Simon Spies sagde "Dårlig reklame er bedre end ingen reklame". Læs her, hvad Washington Post skrev


Grove bryster

Det københavnske privathospital Nygart sælger bryster

Der er i vores tidsalder vel intet galt i at plastikkirurger sælger deres produkter, ligesom andre virksomheder forsøger at sælge deres. Bryster på busserne på Sjælland kan dog sætte sindene i kog hos nogle mennesker. Personlig er der andre, ting der kan forarge mig mere, og så er det vel okay med gode forlygter på en bus. Berlingske bragte den 14. april 2014 en lille notits (Groft sagt) omkring dette reklamestunt, men husk lige på, at allerede i 2012 forsøgte Nygart at hente kunder helt i Århus. Teknikken var den samme og dertil betalte virksomheden endda rejsen for kunden til København . Det eneste der er bad timing er vel reklamen, som er placeret nedenunder "Bryst reklamen"! Der må i givet fald være tale om pattedyr, man kan komme tæt på.

Dunkin eller Duncan

Endnu en reklame der "navne driller" en stor udbyder

Den store amerikanske kæde Dunkin Donut bliver her sat til vægs af kaffemærket Seattle's Best Coffee. De har nemlig fået fat på flere mænd ved navn Duncan, der alle elsker deres kaffe. Denne reklame kom 3 dage før Taco Bell's Ronald McDonald navneleg, så det er åbenbart en trend i USA, måske ser vi det også i de danske reklamer inden længe. 


Selveste Ronald McDonnald....

Sjov reklame på den rigtige side af stregen. 


Den amerikanske fastfoodkæde Taco Bell's har sat en ny stribe morgenmadsprodukter på menukortet, og det skal fejres! Denne reklame giver da et godt grin og fortæller jo blot om en tilfældig mand eller rettere flere tilfældige mænd der hedder Ronald McDonald, der elsker Taco Bell's nye produkter. Virker mandens navn bekendt, det kan da godt være, men det gør jo ikke reklamen mindre sjov. 


Nyeste skud på Coca cola reklame stammen

Big Game - America is beautiful (februar 2014)

Denne reklame er så nyeste skud på stammen fra Coca Cola's reklamefolk. En reklame broadcasted for første gang ved åbningen af de Olympiske Vinterlege i Sochi 2014. Den er oprindelig på 60 sekunder, men denne luksus udgave vare hele 90 sekunder. Sangen er på 7 forskellige sprog (se hvor mange du kan finde), men ellers er de Engelsk, Spansk, Keres (indiansk sprog), Tagalog (filipinsk), Hindi, Sengalesisk Fransk og Hebræisk. 

Kan du se sammenligningen med Hilltop reklamen fra 1971? Der er tydelig er den ikke, sang og fællesskab og dertil "krydret" med lidt amerikansk patriotisme...

Læs selv mere om denne reklame, hvis du ønsker på Læs selv mere

Coca Cola Hilltop reklamen 1971


Denne reklame har påvirket mange reklamer siden 1971.


Ikke nok med at denne reklame kom i mit føde år 1971, og handler om et af mine favorit produkter, så har denne Hilltop reklame fra Coca Cola været med at til sætte dagsordenen for hele branchen. Nogen mener det er den bedste reklame ever, personligt synes jeg den afspejler tiden, samt at mange nutidige reklamer kan spejle sig selv i denne reklame. Fællesskab, musik og god varepræsentation er blot nogle af de ingredienser, der gør denne reklame unik. Døm selv.